Royal Brand Public Relations - nagłówek strony głównej
Ecophon
W budynkach będzie ciszej
Głośne restauracje odbierają apetyt
Zdrowy budynek, czyli jaki?
Nowość! Elegancja akustyki z nowym systemem Fo...
Konferencja dla architektów – Ecophon pokaza...
Hałas utrudnia leczenie
2017-10-03

Według Światowej Organizacji Zdrowia, dla zapewnienia spokojnego snu pacjentów szpitali równoważny (średni) poziom dźwięku w pokojach chorych nie powinien przekraczać 30 dBA, a maksymalne poziomy 40 dBA. Badania przeprowadzone w najlepszym szpitalu w USA pokazały, że równoważny poziom dźwięku w pokojach chorych wahał się między 50 a 60 dBA. Oznacza to, że w tych pomieszczeniach nie tylko trudno spać, ale także ciężko rozmawiać bez podnoszenia głosu.

Natężenie dźwięku w pokojach chorych tego amerykańskiego szpitala było zdecydowanie za wysokie i wpływało negatywnie na jakość snu i ogólne samopoczucie pacjentów. Co więcej, inne badania przeprowadzone w Szwecji udowodniły, że poziom hałasu wpływa na zapotrzebowanie pacjentów na leki przeciwbólowe.

Cisza pomaga w walce z chorobą

Przez 8 tygodni badano pacjentów oddziału intensywnej opieki kardiologicznej. Przez pierwsze cztery tygodnie badań oddział posiadał sufit wykonany z materiału odbijającego dźwięk. Na kolejne cztery tygodnie, zainstalowano sufit o wysokich własnościach dźwiękochłonnych. W drugim okresie, kiedy na oddziale było ciszej, zaobserwowano zdecydowanie mniejsze zapotrzebowanie na leki przeciwbólowe. Pacjenci stwierdzili też, że w okresie lepszej akustyki nastawienie personelu znacznie się poprawiło. Inne badania wykazały, że osoby przebywające w głośnym miejscu miały zdecydowanie większe stężenie epinefryny w moczu. Nie można jednak zapomnieć o najważniejszym czynniku rekonwalescencji – śnie. Pacjenci bardzo często narzekają, że w szpitalu nie można się wyspać. Ale trudno wyspać się w wielkim budynku, często w wieloosobowych salach, tak samo jak we własnym domu. - Nie ma możliwości, aby w szpitalnej sali stworzyć warunki takie jak w domowej sypialni, ale dzięki dobrym sufitom dźwiękochłonnym może w niej być ciszej i przytulniej, co pozwala na redukcję ilości nocnych przebudzeń nawet o 40 procent. Poprawa jakości snu u pacjentów powinna być priorytetem dla każdego szpitala – mówi Mikołaj Jarosz, z firmy Ecophon.

Hałas utrudnia koncentrację i komunikację

Hałas w szpitalu obniża koncentrację personelu oraz ogranicza zrozumiałość mowy. Zanotowano wiele przypadków, w których błędy lekarzy i pielęgniarek wynikały ze złego zrozumienia ustnych poleceń. Na oddziałach ratunkowych i OIOM-ach, gdzie natężenie dźwięku jest wyjątkowo wysokie, takie pomyłki są bardzo realne. - 70% błędów medycznych wiąże się z problemami w komunikacji, która w większości odbywa się drogą werbalną. Dlatego odpowiednie wyciszenie może mieć fundamentalne znaczenie. Oczywiście pojawia się też kwestia koncentracji uwagi, na którą lekarze muszą się zdobyć w bardzo trudnych warunkach. Hałas przeszkadza w myśleniu, a skuteczność rozwiązywania logicznych zadań, gdy jesteśmy na niego narażeni, spada o 50% - tłumaczy Mikołaj Jarosz.

Wprowadzenie zmian w akustyce pomieszczeń szpitalnych łączy się z kosztownymi remontami. Często jednak dzieje się tak, że na etapie projektowania nowych obiektów w ogóle nie myśli się o wprowadzeniu rozwiązań akustycznych. W USA opracowano model biznesowy, który pokazuje, że inwestycja w projektowanie w oparciu o fakty naukowe zwraca się w szpitalu po 3 latach. W lepszym środowisku akustycznym pacjenci szybciej dochodzą do zdrowia, zażywają mniej leków, zmniejsza się rotacja pielęgniarek, a szpital jest mniej narażony do kłopoty związane z błędami lekarskimi.

________________

Kontakt dla mediów:

Royal Brand PR

Anna Dmochowska

anna.dmochowska@royalbrand.pl

+48 531 014 364

 Poprzedni wpisNastępny wpis 

© Agencja Royal Brand PR udziela zgody przedstawicielom mediów na kopiowanie powyższego materiału oraz wykorzystywanie informacji w nim zawartych do celów redakcyjnych. Prosimy o autoryzację gotowego materiału redakcyjnego przed jego publikacją.

Agencja Royal Brand PR  »  tel./fax. 71 342 30 15  »  e-mail: biuro@royalbrand.pl

Obsługa Klienta: tel. 71 723 72 17, 71 723 73 07, 71 723 73 47


Pamięć na pilota

G-U: Wielki pęk kluczy, który często gubimy może sprawić nam kłopot. Okazuje się, że klucze mogą zostać zastąpione kartami lub brelokami. Nowe technologie wkraczają do naszych domów i zapobiegają wielu kłopotom.   Gdy zac



W budynkach będzie ciszej

Ecophon: Na początku 2018 roku zacznie obowiązywać nowa norma akustyczna. Oznacza to spore zmiany dla architektów i projektantów, a ich skutki odczujemy wszyscy. Ciszej będzie w szkołach, szpitalach, urzędach, czy na basenach.   Pol



Głośne restauracje odbierają apetyt

Ecophon: Z roku na rok coraz więcej Polaków odwiedza restauracje. Jesteśmy bardziej świadomymi i wymagającymi konsumentami. Niewiele osób jednak zdaje sobie sprawę z tego, że na jakość jedzenia i atmosferę w restauracji ma wpływ&hellip



Jeden klucz dla całego domu

G-U: Ogromny pęk kluczy w kieszeni lub torebce może odejść do lamusa. Jeden klucz jest już w stanie otworzyć wszystkie drzwi w domu. Systemy klucza, bo o nich mowa, są bezpieczne i przede wszystkim wygodne.   Nie trze




Copyright © Agencja Royal Brand Public Relations Polityka prywatności :: Mapa strony :: Kontakt :: RSS